Werk met beweging de stress uw lichaam uit

Regelmatige lichaamsbeweging verbetert niet alleen uw algemeen welzijn maar kan ook uw psoriasis verminderen

Het effect van lichaamsbeweging op uw aandoening

Regelmatige lichaamsbeweging verbetert niet alleen uw algemeen welzijn maar ook uw psoriasis, dit is onderzocht onder mensen met artritis psoriatica. Het is dan ook de moeite waard om het in uw dagelijks leven op te nemen.
Als u niet regelmatig aan sport doet of u niet zeker bent welke activiteit geschikt is voor u, bespreek dit dan met uw arts. Hij of zij kan u helpen uw activiteiten geleidelijk op te bouwen. Dat kan een aantal dagen per week 30 minuten lichaamsbeweging zijn, of korte perioden van fysieke activiteit verspreid over de dag.

Een routine inbouwen

Er zijn verschillende manieren om sport in uw normale routine in te bouwen. De trap nemen in plaats van de lift, de auto laten staan bij korte ritjes, of wat verder parkeren dan anders kunnen allemaal bijdragen tot meer dagelijkse beweging. Huishoudelijk werk en tuinieren, kunnen ook meetellen in uw trainingsdoelen.
De kans dat u zich aan een bewegingsschema houdt, is groter als u er naar uitkijkt. Kies dus een activiteit die u leuk vindt en vraag uw partner of een vriend om mee te doen. Of het nu om stijldansen, bowling, pilates, tai chi, wandelen of yoga gaat, is niet belangrijk, zolang het u maar kan motiveren om actief te zijn.

Regelmatige lichaamsbeweging verbetert niet alleen uw algemene gezondheid maar kan ook uw psoriasis verminderen.


Beweging helpt bij het opwekken van het gelukshormoon endorfine, dus kortgezegd: u voelt zich er beter door

De voordelen van lichaamsbeweging

Bewegen is goed voor uw algemeen welzijn, het stimuleert de aanmaak van gelukshormonen, endorfines genoemd. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen hun geestelijk welzijn al kunnen verbeteren door slechts 20 minuten per week te bewegen - en hoe meer u beweegt, hoe positiever u zich zult voelen. Ook is het goed voor het lichaam wanneer u regelmatig beweegt zodat spieren en gewrichten soepel blijven. Beweging is daarnaast zinvol als een manier om stress te verminderen of te voorkomen, u bent dan even bezig met totaal iets anders en u stelt uzelf nieuwe doelen om na te streven. Regelmatige lichaamsbeweging in uw dagelijkse routine inbouwen is dus de moeite waard. Raadpleeg altijd uw arts als u nooit eerder regelmatig hebt gesport in verband met het voorkomen van blessures.

Wilt u meer lezen?